EL COMERÇ I LES ESCOLES és un programa educatiu impulsat per la Direcció de Comerç de l'Àrea d'Empresa, Cultura i Innovació de l'Ajuntament de Barcelona.

L'objectiu del programa és afavorir el coneixement de l'entorn cultural, social i històric de Barcelona mitjançant el comerç del barri i de la ciutati alhora educar per a un consum crític i responsable. El programa treballa per oferir als centres un complement a la tasca docent des de qualsevol disciplina, permetent, que les diferents àrees de coneixement que conviuen a l'escola vagin de la mà en l'educació dels nostres infants i joves.

El programa ofereix diferents activitats als centres educatius:

• Visites guiades a botigues arrelades de barri, en les quals els comerciants mostraran el seu ofici mitjançant tallers pràctics,
  • Elaboració de punts de llibre, que es distribuiran per Sant Jordi, en què el tema central serà el comerç de barri explicat a través del llenguatge plàstic i que després s'exposaran en una exposició itinerant per la ciutat de Barcelona
  • Tallers sobre consum i publicitat on a partir de qüestions generals relacionades amb el consum, es convida els alumnes a convertir-se en consumidors responsables, actius i crítics en el futur.

L'escola participa des de fa anys en aquest programa tan participant en el concurs de punts de llibre (cada any hi participa un cicle diferent) com realitzant visites guiades a diferents establiments / botigues del barri.